Detta inlägg “Bättre självkänsla: Steg 1 i att utveckla livsmål” fortsätter med hur du kan öka din självkänsla genom att uppnå dina mål och förbättra ditt liv.
Bättre självkänsla: Steg 1 i att utveckla livsmål
Senaste inlägget handlade om 10 viktiga livsområden som är kopplade till allmänt välbefinnande.
Du kan använda dem för att inspirera dig själv om du vill ha en förändring i ditt liv, men ännu inte har identifierat några specifika mål eller problemområden.
Du kanske strävar efter att leva ditt önskade liv. Då kan målen handla om att beskriva ett värderat tillstånd, hur ditt liv skulle se ut om du hade uppfyllt dina önskningar inom de valda områdena.
För att åstadkomma detta, prova följande steg:
Steg 1:
Gå tillbaka till de tio livsområdena i förra inlägget eller identifiera egna.
Betygsätt ditt liv både idag och var du skulle vara i ditt ideala tillstånd på en skala 0 = inte alls nöjd till 10 = har helt uppnått mina mål för nu i detta livsområde.
Efterföljande steg fortsätter i nästa inlägg.
Mer om hur du kan stärka din självkänsla finns på gratisbloggen eller kursen Stärk din självkänsla och utveckla din inre trygghet på https://jennyrappblifri.se
Mer information:
Maila dina frågor på jennyrapp@jennyrapp.se
Hitta mer inspiration om hur du blir fri med psykologi på bloggen: https://www.jennyrappblifri.se/blogg/
på Instagram: https://www.instagram.com/jennyrappblifri/
Temabibliotek på den engelska bloggen https://www.jennyrapp.com/
Kurser i personlig utveckling på https://jennyrappblifri.se:
Stärk din självkänsla & utveckla din inre trygghet
Bli fri från utmattning & få nya krafter
HSP: Följ ditt inre – Hantera känslor, tankar & behov
Personlig utveckling: Bli fri med kraftfulla insikter i psykologi
Relationer & inre styrka: Skapa livsbalans & nå din potential
Se även dessa användarvänliga medicinska forskningsdatabaser:
Världens största statsfinansierade medicinska bibliotek: www.nlm.nih.gov
Johns Hopkins University: www.hopkinsmedicine.org
Harvard University: www.health.harvard.edu
Oxford universitet: http://solo.bodleian.ox.ac.uk/